DSW alweer aan top in Klantenmonitor 2017

donderdag 18 mei 2017

Ook dit jaar heeft onderzoeksbureau SAMR de loyaliteit en tevredenheid onder klanten van 27 zorgverzekeraars gemeten. Wederom staat DSW Zorgverzekeraar weer op nummer 1. We zijn ontzettend trots en willen onze verzekerden bedanken voor hun positiviteit en vertrouwen!

Loyale verzekerden

De loyaliteit onder verzekerden wordt gemeten met een Net Promotor Score (NPS). Deze score geeft aan in hoeverre klanten bereid zijn hun zorgverzekeraar aan anderen aan te bevelen. Ook dit jaar scoort DSW met een NPS van +36 als beste in de markt.

Hoogste score voor dienstverlening

DSW scoort met een 8,3 het hoogste rapportcijfer voor de dienstverlening: dit betreft communicatie, service, administratie en contact. De klant beoordeelt ons zeer positief dankzij het prettige contact en de wijze en snelheid waarmee men geholpen wordt. Het indienen en afhandelen van declaraties wordt hoog gewaardeerd, met respectievelijk een rapportcijfer 8,6 en 8,5. Ook is men positief over de MijnDSW omgeving, de app en de duidelijkheid van pakketten en vergoedingen.

Klanten kiezen voor onderscheidende visie

Wat opvalt is de bewuste keuze van onze verzekerden voor DSW en daarbij wordt specifiek directeur Chris Oomen genoemd. De klant vindt de visie en het beleid van DSW een belangrijk onderdeel van hun loyaliteit. Een aantal respondenten geeft expliciet aan voor DSW te kiezen vanwege onze principes. Het vertrouwen in DSW ligt duidelijker hoger ten opzichte van de markt. De meerderheid van de respondenten geeft aan dat hun vertrouwen in DSW het afgelopen jaar niet is veranderd.

DSW verkozen tot meest klantgerichte zorgverzekeraar

Buiten de goede score in de Klantenmonitor hebben we op vrijdag 14 april de Customer Centric DNA Award 2017 in ontvangst mogen nemen. Tijdens de award uitreiking voor de meest klantvriendelijke bedrijven bleek DSW in de categorie zorgverzekeringen de eerste plek te hebben behaald.

Bron:Klantenmonitor Zorgverzekeringen 2017, SAMR