Oprecht een goede match met DSW

Geschreven door Amanda de Hertog (Communicatieadviseur)
Geplaatst op 10 juli 2019

Op een verjaardag hoorde ik voor het eerst over DSW. Ik sprak iemand die werkte op de klantenservice van DSW en die had het, zacht uitgedrukt, wat beter voor elkaar dan ik toen: meer afwisseling in de werkzaamheden, dichterbij huis en meer salaris. ‘Ik doe wel een goed woordje voor je’, beloofde hij. Zo kwam ik vijf jaar geleden voor het eerst op sollicitatiegesprek. Een uur na het gesprek kwam het verlossende telefoontje al: ik was aangenomen!

DSW en ik matchen bijzonder goed op twee vlakken. De eerste is dat ‘wij’ allebei eerlijkheid en oprechtheid belangrijk vinden. Ik zie DSW als een schaapje tussen de wolven in de financiële sector (wel een principieel schaap met een grote mond trouwens). Ik vind ‘t heel verfrissend om te werken bij een bedrijf die snapt dat het niet alleen maar om geld en groei gaat, maar om mensen, loyaliteit en de juiste dingen doen. Op school leerde ik hoe je met communicatie kan bijdragen aan de (groei)doelstellingen van een organisatie. Bij DSW hebben we helemaal geen groeidoelstelling, dus ook geen targets, geen nare trucjes om onder de streep wat beter uit te komen. We hebben maar één doel: de beste zijn. Het grappige is: we groeien als kool, elk jaar weer.

Ik vind het mooi hoe DSW verder kijkt dan alleen het belang van de eigen organisatie. Wij willen echt iets betekenen voor mensen die dat nodig hebben, ook als het onszelf niks oplevert, zelfs als het de eigen organisatie ‘pijn doet’. Ik vind het belangrijk om aan iets goeds bij te dragen. Om mijn werk goed te kunnen doen, moet ik echt achter de ideologie van een bedrijf staan.

De tweede match zorgt ervoor dat ik hier niet meer weg kom: ontwikkeling. Jaren geleden kwam ik op het idee om van één van mijn hobby’s m’n werk te maken. Ik kon kiezen tussen motorrijden, zingen, poolen, bier drinken en schrijven en koos het laatste omdat de wereld met het overige niet echt geholpen zou zijn. Ik mocht via DSW heel veel cursussen en opleidingen doen, echt een win-win situatie: ik kon mijn hobby uitoefenen en DSW kreeg betere teksten. Toen ik afgestudeerd was (hbo communicatie in deeltijd), werd ik op een zekere dag in november ineens van de klantenservice geplukt om te helpen met het schrijven van blogs voor de directeur en advertenties voor de eindejaarsperiode. Ik ben nooit meer teruggekomen op de klantenservice. Ik kreeg de kans om bij DSW precies te doen wat ik het allerleukst vind: schrijven. Ik bedenk en schrijf nu bijvoorbeeld veel social media content, blogs, nieuwsberichten, de nieuwsbrief en advertenties voor in de krant.

Ook wat betreft de rest van mijn hobby’s kom ik ook niks tekort. Ik probeer elke dag een recordreistijd neer te zetten met de motor, behalve op de laatste donderdag van de maand. Dan kom ik op de fiets in verband met de bedrijfsborrel en als ik genoeg bier op heb, wil ik daar ook nog weleens een microfoon bijpakken en karaoke inzetten. Alleen aan die pooltafel kan nog gewerkt worden. DSW?


Over Amanda

Amanda (31) woont in Rotterdam, maar ondanks de beperkte reistijd kom je haar nooit voor 09:00 uur op kantoor tegen. Ze leest graag boeken waar je van kunt leren en spaart goede teksten in een boekje. Ze luistert naar slappe singer-songwriters, heftige rapmuziek of het geluid van haar Yamaha Bulldog. Amanda is ex-militair en sinds 2016 communicatieadviseur bij DSW.