Waar kunnen we u mee helpen?

Geschreven door Kimberley Veenstra (Medewerker Klantenservice)
Geplaatst op 20 november 2019

Inmiddels is de drukte voor de eindejaarsperiode begonnen. Wat heel logisch is, alle zorgverzekeraars hebben hun premies bekend gemaakt. DSW maakt traditiegetrouw op de vierde dinsdag van september de premie bekend. Trouwe DSW verzekerden weten dit maar al te goed. Terwijl het buiten dertig graden was, wij hier binnen ons hoofd koel hielden met de airco op standje Noordpool, kregen wij af en toe al de vraag of de premie al bekend is. Geloof het of niet, maar ook wij van klantenservice weten de premie pas op de vierde dinsdag van september. Vanaf dat moment is er een stijgende lijn te zien wat de telefooncijfers betreft. Ook in de webcare en e-mail loopt de inbox vol.

De eindejaarsperiode is voor ons een drukke periode, maar ook een hele leuke. Als de eindejaarsperiode is begonnen, heb ik altijd de neiging om gelijk de kerstboom op te tuigen, terwijl de Sint nog maar net in het land is. Wees gerust, de kerstboom komt er pas in na 5 december. Ook hier op de afdeling is er nog geen boom te bekennen. Naast de verzekerden die vragen hebben over hun huidige polis, bellen er in de eindejaarsperiode veel mogelijk geïnteresseerden. Dit zijn vaak de leukste gesprekken. Het fijne van DSW vind ik dat wij zeker geen verkooppraatje moeten houden. Het is vooral belangrijk dat iemand een verzekering kiest die bij hem/haar past, niet dat wij iets “aansmeren”.

Iedereen die wil, overstappen dient zijn/haar zorgverzekering voor het einde van het jaar op te zeggen. Het is nooit te voorspellen hoe druk het gaat zijn en verrassend genoeg is de drukste dag meestal op oudejaarsdag. Ook zo benieuwd naar hoe druk het is geweest in de eindejaarsperiode? Houd deze pagina dan vooral in de gaten.


Over Kimberley

Kimberley is een liefhebber van de buitenlucht. Verder leest ze graag thrillers, houdt ze van fotograferen en paardrijden.