DSW gebruikt verschillende cookies

Door alle cookies te accepteren kunt u de website makkelijker gebruiken, vindt u sneller wat u zoekt en ziet u meer relevante informatie. Daarnaast kunnen wij problemen makkelijker signaleren. U kunt uw cookie instellingen altijd later aanpassen via ons cookiebeleid.

Zelf cookies instellen

Klachten en geschillen

Bij DSW Zorgverzekeraar werken wij iedere dag hard om u van dienst te kunnen zijn. Toch kan het voorkomen, dat iets niet naar uw wens is. Wij vinden het belangrijk dat u ons dit laat weten. Wij nemen iedere klacht serieus waardoor wij onze service en klantgerichtheid verder kunnen verbeteren.

Klachtenfunctionaris

Als een gesprek niet tot een oplossing leidt of een gesprek in het geheel niet (meer) mogelijk is, kunt u zich wenden tot een klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. Op grond van de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg is elke zorgaanbieder verplicht om u door te verwijzen naar een onafhankelijke klachtenfunctionaris als u daar om vraagt. U kunt hiervoor ook zelf contact opnemen met het Landelijk Meldpunt Zorg of de verschillende geschilleninstanties (zie ook hieronder).

Geschilleninstanties

Als de bemiddeling niet is geslaagd, kunt u besluiten uw klacht in te dienen bij een geschilleninstantie. Ook hiervoor geldt dat iedere zorgverlener verplicht is om zich te hebben aangesloten bij een onafhankelijke geschilleninstantie. Hierover kunt u meestal ook informatie vinden op de website van uw zorgverlener.

Voor informatie, advies en ondersteuning bij het indienen van een klacht voor alle beroepsgroepen kunt u zich wenden tot:

Landelijk Meldpunt Zorg
Postbus 2115
3500 GC Utrecht
Tel: (088) 120 50 20
E-mail: via een contactformulier op de website
Website: www.landelijkmeldpuntzorg.nl

Meer informatie over geschilleninstanties vindt u ook hier:

Geschillencommissie Zorg
Postbus 90600
2509 LP Den Haag
Tel: (070) 310 53 10
E-mail: via een contactformulier op de website
Website: www.degeschillencommissiezorg.nl

Stichting Klachten & Geschillen Eerstelijnszorg
Postbus 8018
5601 KA Eindhoven
Tel: (088) 022 91 00
E-mail: info@skge.nl
Website: www.skge.nl

Geschillencommissie Fysiotherapie
Postbus 248
3800 AE Amersfoort
Tel: (033) 467 29 00
E-mail: geschillencommissie@kngf.nl
Website: www.kngf.nl

Naar boven