DSW gebruikt verschillende cookies

Door alle cookies te accepteren kunt u de website makkelijker gebruiken, vindt u sneller wat u zoekt en ziet u meer relevante informatie. Daarnaast kunnen wij problemen makkelijker signaleren. U kunt uw cookie instellingen altijd later aanpassen via ons cookiebeleid.

Zelf cookies instellen

Declareren

U heeft bij DSW verschillende manieren om uw zorgrekening te declareren. Het kan gemakkelijk via de MijnDSW-app, online via MijnDSW en per post. Lees hieronder hoe dit te werk gaat.

Via de app Declareren is nog nooit zo makkelijk geweest

  • Upload een foto of bestand van uw rekening

    Ontvang het geld binnen 3 werkdagen op uw rekening.

    Logo App storeGoogle Play Store

Online via MijnDSW Declareren in uw persoonlijke omgeving

  • Upload een foto of bestand van uw rekening

    Ontvang het geld binnen 3 werkdagen op uw rekening.

Per post 

Een declaratie indienen per post kan natuurlijk ook. Hierbij heeft u verschillende mogelijkheden, u kunt:

  • een leeg declaratieformulier op de computer invullen en vervolgens uitprinten.
  • het formulier ook ophalen bij een loket of aanvragen bij de klantenservice. Lever het formulier met de originele rekeningen in bij het loket of stuur het op.
Postadres

DSW Zorgverzekeraar
Postbus 173
3100 AD Schiedam

Waar moet een rekening aan voldoen? 

Declareer uw originele rekening binnen 36 maanden vanaf de behandeldatum. Het declareren van een herinnering of begroting zal worden afgewezen. Controleer zelf of uw zorgverlener de volgende gegevens op de rekening invult:

  • Uw naam
  • Uw adres
  • Uw geboortedatum
  • De behandeling
  • De datum van de behandeling
  • De AGB-code van de behandelaar

Let op! Voor onze vergoedingen gelden bepaalde voorwaarden. Ga dus altijd eerst naar het vergoedingenoverzicht.

Buitenlandse rekeningen

Heeft u een zorgrekening uit het buitenland en wilt u deze declareren? Deze kunt u via MijnDSW of via de MijnDSW-app op dezelfde manier indienen als Nederlandse rekeningen. Tijdens het indienen van buitenlandse rekeningen worden er een aantal extra vragen gesteld. 

Veelgestelde vragen

Het is belangrijk om uw rekening twee jaar te bewaren, omdat wij uw rekening misschien achteraf willen controleren.

U bent zelf verantwoordelijk voor de betaling van de rekening aan de zorgverlener. Daarna stuurt u de originele rekening samen met een ingevuld declaratieformulier naar DSW Zorgverzekeraar, Postbus 173, 3100 AD Schiedam. U kunt de rekening ook online declareren via de app of via MijnDSW.

Na verwerking van uw rekening(en) ontvangt u van ons een betaalspecificatie en een nieuw declaratieformulier. De ingezonden originele rekening(en) kunnen niet worden teruggestuurd. Ook niet wanneer deze gedeeltelijk worden vergoed. Het is daarom handig als u vooraf een kopie maakt van de rekening als u deze wilt hebben voor uw eigen administratie.

Meer informatie vindt u op onze pagina over declareren.

Als u een rekening bij ons declareert, wordt deze aan u uitbetaald en niet aan uw zorgverlener. DSW heeft met zoveel mogelijk zorgverleners een contract afgesloten. Deze zorgverleners declareren uw rekening direct (digitaal) bij DSW. Als u thuis een rekening ontvangt, heeft uw zorgverlener geen contract met DSW. Dan moet u de rekening zelf indienen en krijgt u het bedrag op uw eigen rekening uitbetaald. Waarschijnlijk hebt u in dat geval de rekening zelf ook al voorgeschoten aan uw zorgverlener.

Ja, dat kan. Op de stap ‘Aanvullende gegevens’ staat uw rekeningnummer. U krijgt hier de mogelijkheid uw rekeningnummer te wijzigen. De declaratie zal op het door u ingevulde rekeningnummer worden uitbetaald. U kunt dit rekeningnummer ook opslaan in uw adresboek, als u je van plan bent dit vaker te gebruiken.

Als u uw rekeningnummer voor al uw transacties wilt wijzigen, kunt u dit doen door in het menu naar 'Wijzigingen doorgeven' > Betaalgegevens wijzigen te gaan.

Naar boven